Tràmits

3001 - Llicència d'Obra Major
03/02/2016 15:33

Definició:

És l'autorització o permís que dóna l'Ajuntament per la realització d'obres que requereixen un projecte redactat per un tècnic superior legalment reconegut com a competent. Corresponen a la categoria d'obres majors; Les obres denominades de nova planta; Les obres de reforma, quan es pretén reformar un immoble existent sense augment de volum; Les obres de reforma i ampliació, quan es pretén reformar un immoble existent implicant augment de volum o de superfície edificada; Les obres de consolidació

Qui ho pot demanar?

Tothom que desitgi fer una actuació de les relacionades al punt anterior. En cas que el sol·licitant no sigui el mateix interessat, o es tracti d'una persona jurídica, s'haurà d'acreditar la representació mitjançant aportació de poders, document d'autorització o compareixença personal de l'interessat.

Documentació que cal portar:

Sol·licitud normalitzada adjuntant: dos exemplars del projecte tècnic visat pel col·legi professional; fitxa de característiques tècniques visada pel col.legi professional; fotografia de la finca (mínim 9x9 cm); assumeix arquitecte; nomenament arquitecte tècnic; Certificat alta IAE vigent contractista i la comunicació emesa pel constructor que realitzarà les obres (article 23.3 de l'Ordenança municipal reguladora de les llicències urbanístiques i el control de les obres) abans de les obres; dos projectes d'enderroc (si s'escau); dos qüestionaris estadístics d'edificació i habitatge (model 1P i M.11 per duplicat); fotocòpia escriptura propietat i topogràfic del solar visat pel col·legi professional competent (enginyer topògraf, enginyer tècnic agrícola ó arquitecte tècnic); document signat amb un gestor de residus autoritzat, que garanteixi la correcta destinació dels mateixos; informe empresa subministrament elèctric de les previsions i afectacions; justificant de pagament dels tributs municipals.

Com es pot demanar?

Presencialment a l'OIAC

Què s'ha de fer?

Presentar una sol·licitud normalitzada amb descripció detallada de les obres i la documentació assenyalada al punt anterior i satisfer el pagament dels tributs municipals.

Qui resol?

La Junta de Govern Local

Quan es pot presentar?

En qualsevol moment

Quina documentació lliura l'Ajuntament?

Llicència d'Obres Majors i placa

Ordenança i article (preu en euros):

Ord: 6 - Art:  8   

Normativa legal:

- Art. 187 a 190 del Text Refós de la Llei d'Urbanisme (DL. 1/2010, de 3 d'agost).

- Art. 23 del Reial Decret Llei 8/2011, d'1 de juliol

- Decret 161/2001, de 12 de juny, de modificació del Decret 201/1994, de 26 de juliol, regulador dels enderrocs i altres residus de la construcció

Altres informacions d'interès:

Quan hi hagi enderroc, es recomana presentar-lo en sol·licitud d'obra major a part de la nova construcció, per evitar que la seva tramitació pugui quedar paralitzada per possibles objeccions al projecte constructiu nou. Avisar al ciutadà que tot projecte incomplet no es tramet a la dependència per a informe de l'arquitecte municipal fins que la documentació és completa.

Documents/Informacions

Ordre Document Observacions
1Sol·licitud d'Obra Major (imprès normalitzat)Es comprovarà que contingui tota la documentació assenyalada a la sol·licitud. En cas que hi manqui documentació es requerirà la seva aportació i una vegada presentada completa serà tramesa a la Unitat d'Obres. Aprovat l'expedient per la Junta de Govern Local, Secretaria notificarà l'acord a l'interessat per tal que pugui passar a recollir la llicència. El projecte, la llicència i la placa es dipositaran a l'OIAC en espera de ser recollida per l'interessat una vegada satisfets els deutes pendents (ICO, taxes, avals, fiances i altres deutes si s'escau).
2Dos exemplars del projecte tècnic visat pel col·legi professional. Fitxa de característiques tècniques visada pel col.legi professional. Fotografia de la finca (mínim 9x9 cm). Assumeix arquitecte. Nomenament arquitecte tècnic. Certificat alta IAE vigent contractista i la comunicació emesa pel constructor que realitzarà les obres (article 23.3 de l'Ordenança municipal reguladora de les llicències urbanístiques i el control de les obres) abans de les obres. Dos projectes d'enderroc (si s'escau). Dos qüestionaris estadístics d'edificació i habitatge (model 1P i M.11 per duplicat). Fotocòpia escriptura propietat i topogràfic del solar visat pel col·legi professional competent (enginyer topògraf, enginyer aècnic agrícola i arquitecte tècnic). Document signat amb un gestor de residus autoritzat, que garanteixi la correcta destinació dels mateixos. Informe empresa subministrament elèctric de les previsions i afectacions. Justificant de pagament dels tributs municipals.Imprès normalitzat de manifestació de residus
3Pagament previ de les taxes 

Ajuntament de Lloret de Mar
Pl. de la Vila, 1, CP: 17310
Tel. 972361800 / 972372050 (fax)
E-mail: ajuntament@lloret.org

Desenvolupat per Semic e-Government
Seu Electrònica
Tens dubtes tramitant? Truca'ns. Et truquem! De dilluns a divendres de 8 a 20 hores